Pierwszy model w 3D - Fiat 125p
Witam,
Dziś napiszę coś o modelowaniu 3D. Chciałbym kiedyś dojść do poziomu, w którym to ja będę rozprowadzał własne projekty, a nie tylko odtwarzał czyjeś. Dlatego zainteresowałem się projektowaniem trójwymiarowych modeli.
Pewnym wzorem dla mnie jest postać Juliusa Perdany, o którym już wspominałem i na pewno w przyszłości się pojawi. Stworzył on już mnóstwo modeli. Od SW po Transformers i inne pokemony. Umieścił również na swojej stronie krótki tutorial o tworzeniu krok po kroku modeli kartonowych. Od stworzenia projektu w 3D, poprzez obróbkę graficzną i skalowanie, do stworzenia schematu do wycięcia.
Ja jak na razie jestem w fazie początkowej. Tzn. mam nie skończony jeszcze model Fiata 125p. Dokładnie nie wiem z którego roku i jaka seria gdyż nie miałem opisanych blueprintów.
Oczywiście jest to twór daleki od ideału, ale jak na początek to myślę, że wyszedł mi całkiem okej.
Model robiłem w na początku w gmaxie, jednak przerzuciłem się na 3ds maxa 2012 gdyż oferował więcej funkcji i był bardziej przyjazny w użytkowaniu.
Użytkowania 3ds maxa nauczyłem się metodą prób i błędów, filmów z youtube i jednej ksiązki - podręcznika pani Joanny Pasek.
Do skończenia zostały mi koła, podwozie i nałożenie koloru wraz z materiałami.
Gdyby ktoś poszukiwał w miarę dobrego przewodnika po tworzeniu samochodu w 3ds maxie to polecam kanał Lato Tuts na youtube. Filmy są dość długie, jednak dokładne i profesjonalne i znacznie ułatwiły mi pracę z programem. Poza tym wszelkie fora o 3Ds stoją otworem w internecie.
Na dziś to wszystko,
Pozdrawiam!
Dziś napiszę coś o modelowaniu 3D. Chciałbym kiedyś dojść do poziomu, w którym to ja będę rozprowadzał własne projekty, a nie tylko odtwarzał czyjeś. Dlatego zainteresowałem się projektowaniem trójwymiarowych modeli.
Pewnym wzorem dla mnie jest postać Juliusa Perdany, o którym już wspominałem i na pewno w przyszłości się pojawi. Stworzył on już mnóstwo modeli. Od SW po Transformers i inne pokemony. Umieścił również na swojej stronie krótki tutorial o tworzeniu krok po kroku modeli kartonowych. Od stworzenia projektu w 3D, poprzez obróbkę graficzną i skalowanie, do stworzenia schematu do wycięcia.
Ja jak na razie jestem w fazie początkowej. Tzn. mam nie skończony jeszcze model Fiata 125p. Dokładnie nie wiem z którego roku i jaka seria gdyż nie miałem opisanych blueprintów.
Oczywiście jest to twór daleki od ideału, ale jak na początek to myślę, że wyszedł mi całkiem okej.
Model robiłem w na początku w gmaxie, jednak przerzuciłem się na 3ds maxa 2012 gdyż oferował więcej funkcji i był bardziej przyjazny w użytkowaniu.
Przygotowywanie blueprintów |
Tworzenie połowy karoserii - druga część powstanie przy pomocy funkcji "symetria" |
Do skończenia zostały mi koła, podwozie i nałożenie koloru wraz z materiałami.
Model z siatką poligonów do edycji |
Najprawdopodobniej pierwowzór |
Gdyby ktoś poszukiwał w miarę dobrego przewodnika po tworzeniu samochodu w 3ds maxie to polecam kanał Lato Tuts na youtube. Filmy są dość długie, jednak dokładne i profesjonalne i znacznie ułatwiły mi pracę z programem. Poza tym wszelkie fora o 3Ds stoją otworem w internecie.
Na dziś to wszystko,
Pozdrawiam!
Brak komentarzy: